دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • اخبار دسته بندی شده
  • گزارش تصویری
  • فیلم و صوت
  • درباره ما
  • انتصابات



درباره روابط عمومی
شماره های تماس با ما 02186701
پست الکترونیکیiumspr@iums.ac.ir
آدرس: اتوبان شهید همت بین شیخ فضل ا.. نوری و شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز همایشهای رازی روابط عمومی


تاریخچه
درباره روابط عمومی
شماره های تماس با ما
پست الکترونیکی
آدرس


گفتگو با دکتر ابوالفضل باقری ، متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو دانشگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲ | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جهت آشنایی با گروه ارتوپدی، مصاحبه ای با دکتر ابوالفضل باقری متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو  انجام شد که مشروح آن به شرح ذیل است:
•    تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در گروه شما در حال حاضر و در کلیه مقاطع  به تفکیک چند نفر هستند؟
تعداد 19 نفر دستیار ارتوپدی پذیرفته شده در سال 1396 در گروه مشغول به تحصیل هستند و همچنین تعداد 100نفر دانشجوی پزشکی و 8 نفر دستیار فلوشیپ.
•    نقاط قوت و ضعف گروه خود را نسبت به سایر دانشگاههای علوم پزشکی مطرح کشور (از لحاظ سابقه، تجهیزات و امکانات، نوآوریها، اختراعات و...) توضیح دهید.
ما نقاط قوت چشمگیری در گروه ارتوپدی داریم، نظیر بیشترین تعداد اعضای هیأت علمی و بیشترین تعداد فلوشیپهای ارتوپدی و اینکه تنها مرکز دارای فلوشیپ تومورهای موسکولو اسکلتال در ایران و خاورمیانه هستیم و همینطور مرکز ریفرال ارتوپدی کشور را داریم.
•    اهداف و برنامه‌های گروه شما، در جهت حرکت به سمت دانشگاه‌های هزاره سوم، در 5 سال آینده، چیست؟
 در این مورد برنامه های به خصوصی در نظر داریم که اهم آنها، راه اندازی آموزش فلوشیپ در رشته های شانه و کف و مچ پا و همینطور ارتباط نزدیک با گروههای ارتوپدی خارج از کشور جهت تبادل رزیدنت و فلوشیپ است. همچنین باید پایان نامه های رزیدنتی را به سوی حل مشکلات بیماران و ترجمان دانش هدایت کنیم.
•    اگر فعالیت مشترکی با سایر گروههای آموزشی (با ارجحیت ارتباط علوم پایه و بالین) وجود دارد، توضیح داده و در غیر این صورت، در خصوص امکان برقراری این‌گونه فعالیتها و زمینه‌های موجود، شرح مختصری مبذول فرمائید.
البته ما درحال حاضر فعالیت مشترک با دانشکده مهندسی بافت و انستیتو پاستور و همچنین پژوهشکده رویان انجام میدهیم.
•    درخصوص امکانات گروه در زمینه درآمدزایی، چه پتانسیل‌هایی وجود دارد و چه اقداماتی تا کنون انجام شده است؟
 در زمینه ساخت برخی از پلاکهای ارتوپدی، ارتباط نزدیکی با شرکتهای تولید کننده داخلی انجام دادهایم.
•    لطفا افراد شاخص و پیشکسوت گروه (از لحاظ اخلاقی، علمی و...)، که در حال حاضر مشغول به کار بوده و یا باز نشسته شده‌اند، را نام برده، شرح مختصری از عملکرد و نکات برجسته ایشان را بیان نمایید.
دکتر جعفری که سالها مدیر گروه و رئیس بیمارستان شفایحیائیان است . دکتر جمشیدی فوق تخصص تومورهای موسکولواسکلتال، جناب آقای دکتر جبل عاملی فلوشیپ جراحی زانو که هرکدام رزومه فعالیت های درخشان در گروه ارتوپدی را دارد.
•    لطفا یک پیام آموزشی برای عموم مخاطبان در حوزه مربوطه ارائه کنید.
در بیماریهای استخوان و مفاصل، پیشگیری واقعا سودمندتر و راحت تر از درمان است.
•    پیام شما برای دانشجویانی که تازه وارد این رشته شده‌اند و یا قصد وارد شدن به این رشته را دارند، چیست؟
این رشته بسیار پویا، جذاب و کاربردی است و تقریبا با یک معاینه معمولاً تکلیف بیمار معلوم میشود. جمعیت هدف این رشته، عموماً جوانها هستند که با درمان آنها، بدنه اصلی جامعه و خانواده را فعال میکنیم.

گفتنی است دکتر ابوالفضل باقری ، متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو  با مرتبه دانشیاری، که سابقه 8 سال خدمت در دانشگاه علوم پزشکی ایران را دارد، تعداد40 مقاله خارجی و بین المللی و 5 مقاله فارسی از ایشان به چاپ رسیده است.

 

دفعات مشاهده: 77 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

افتتاح آزمایشگاه بیوتکنولوژی دانشکده پیراپزشکی در راستای خلق ثروت و حرکت به سمت دانشگاه هزاره سوم

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲ | 
رییس دانشکده پیراپزشکی پیرو افتتاح آزمایشگاه بیوتکنولوژی در دانشکده پیراپزشکی با خبرنگار روابط عمومی گفتگو کرد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر شیدفر رییس دانشکده پیراپزشکی در خصوص ضرورت انجام نوسازی آزمایشگاه بیوتکنولوژی بیان کرد: تعداد زیادی دانشجوی کارشناسی ارشد و نیز دانشجوی دکترای Ph.D بیوتکنولوژی در دانشکده مشغول به تحصیل می باشند .فضا ، میزبندی و آزمایشگاه مربوط به چهل سال قبل بود .
 وی در مورد فضای آزمایشگاه قبل از بازسازی گفت: فضای قدیمی بسیار نامناسب، مستهلک و فرسوده بود، علاوه بر اینکه فضای ناکافی و نامناسب برای امور آموزشی پژوهشی و دانشجویان بود جوندگان و حشرات نیز در آزمایشگاه نفوذ کرده بودند که مشکلات عمده ای برای دانشجویان ایجاد می کرد .
دکتر شیدفر در پاسخ به اینکه روند بازسازی به چه صورت بود، اظهار کرد: در راستای خلق ثروت و حرکت به سمت دانشگاه هزاره سوم و با استفاده از امکانات بهینه، نوسازی و میزبندی کابینت ها  در دستور کار قرار گرفت . همچنین کف آزمایشگاه با سرامیک ضد اسید و دیوارهای آزمایشگاه نیز با کاشی مرغوب کاملا بازسازی شد.
رییس دانشکده پیراپزشکی  خاطر نشان کرد: به غیر از بازسازی، جهت تجهیز آزمایشگاه  مانند فریزر 80- و فریزر 20- و یخچال نیز برای این آزمایشگاه خریداری گردیده بود که باعث تسهیل و تسریع و ارتقاء کیفیت امور جاری پایان نامه ها و امور آموزشی دانشجویان شده است.

 
 

دفعات مشاهده: 55 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

با پرورش شایستگی های کانونی در دانشجویان، باید ظرفیت فعال شدن قابلیت های مشارکت را فراهم آورد

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱/۲۸ | 
سخنرانی هفتگی با حضور دکتر محمد فاضلی عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی، دوشنبه 27 فروردین در سالن اجتماعات دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان برگزار شد.

گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران: دکتر محمد فاضلی عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی صبح دوشنبه 27 فروردین در سالن اجتماعات دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان در مورد «مسئولیت های دانشگاه» سخنرانی کرد.
در این جلسه دکتر فاضلی به لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها اشاره کرد.
مشاور سابق وزیر نیرو گفت: از شاخص های دانشگاهی که مسئولیت اجتماعی دارد این است که نسبت به توسعه و بهبود در محیط بلافصل خود حساس باشد و با پرورش شایستگی های کانونی در دانشجویان، ظرفیت فعال شدن قابلیت های مشارکت را فراهم کند و پژوهش هایی را در جهت تغییر و بهتر شدن جهان انجام دهد و مهم تر از آن، این پژوهش ها را در دسترس عموم قرار دهد و بتواند با جامعه خود تعامل کند.
مدیر شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی در ادامه افزود: ما باید برای اثربخشی که هدف نهایی دانشگاههاست، بتوانیم دانشگاهها را در سطوح و هدف های مختلف دسته بندی کنیم.
معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک با توجه به اینکه ستون های اصلی هر دانشگاه اساتید آن هستند به دسته بندی دانشگاهها براساس دو مولفه محوری سرمایه فرهنگی (مجموع دانسته های فرد) و انرژی عاطفی (چیزی که از تعامل با دیگران خلق میشود و عمیقاً با مسئولیت اجتماعی در ارتباط است) پرداخت.
دکتر فاضلی در پایان گفت : برای رسیدن به مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه ها میتوان اقدامات افزایش استقلال دانشگاه ها؛ بالا بردن استاندارد های فرهنگی؛ افزایش شفافیت مالی دانشگاه ها به عنوان نهادی عمومی؛ روشن بودن انتصاب ها؛ نحوه و میزان تخصیص مالی پروژه ها؛ تدوین نظام مسئولیت اجتماعی برای کشور؛ ایجاد شاخص هایی برای راستی آزمایی؛ شاخص سازی برای ارزشیابی اساتید و در نهایت انتشار گزارش مسئولیت اجتماعی را به کار گرفت.


تهیه خبر: زهره راخ
خبرنگار: سارا یوسفی


 

دفعات مشاهده: 44 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انتخابات مدیران گروههای آموزشی مهرماه سالجاری انجام می شود

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱/۲۸ | 
جلسه مدیران گروههای آموزشی دانشکده پزشکی سه شنبه 28 فروردین ماه با حضور رئیس دانشکده ، اعضای هیئت رئیسه، مدیران گروههای آموزشی پایه و بالینی  برگزار شد.
دکتر اصغری رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به انتخابات پیش روی مدیران گروههای آموزشی در مهر ماه سالجاری، درخصوص شیوه جدید پایش عملکرد مدیران گروههای آموزشی گفت : از این پس کارنامه ارزیابی عملکرد به گروههای آموزشی ارائه خواهد شد .
 دکتر اصغری با تاکید بر اینکه نباید در گروهها شاهد رکود علمی باشیم افزود، دردانشکده کمیته رکود علمی بدین منظور تشکیل شده که اسامی اعضای آن به مدیران گروهها اعلام شده است. رئیس دانشکده پزشکی همچنین آئین نامه مستقل سازی مراکز آموزشی و درمانی تابعه را که قرار است به شیوه جدید انجام شود مورد بحث و بررسی قرار داد.
دکتر قاسمی معاون بین الملل دانشگاه که در این جلسه حضور داشت به معرفی این معاونت پرداخت که از مهمترین محورهای آن ، ظرفیت سازی علمی - بین المللی سازی - دعوت از اساتید خارجی - قراردادهای بین المللی و پروژه تبادل دانشجو بود .
دکتر ضیائی معاون آموزشی پزشکی عمومی نیز از مدیران گروه خواست تا ارسال نمرات را ظرف یک هفته به اداره آموزش ارسال نمایند . ایشان همچنین با تاکید بر اینکه تدریس باید بر اساس رفرنس مصوب باشد ، درمورد کشیکهای استیجرها نیز گفت :کشیکها حداکثر تا عصر باید برنامه ریزی شود .
دکتر آل بویه معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی نیز با توجه به برگزاری آزمون فلوشیپ  در13 اردیبهشت ماه از مدیران گروه خواست تا سوالات مربوطه زودتر طراحی و ارائه شود. ایشان همچنین ازمدیران گروهها خواستند تا قبل از آزمون ارتقاء (21 تیرماه) نمرات و ارزشیابی دستیاران به دانشکده پزشکی ارسال شود .
دکتر ناهید رحیم زاده معاون امور هیئت علمی درخصوص ارتقاء اعضای هیئت علمی تاکید کرد : به هیچ عنوان در مجلات لیست سیاه(( BlackList  مقالات خود را ارائه نکنند.

عکس و خبر : مرجان خرم دره

 


 

دفعات مشاهده: 290 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

دکتر کامران سلطانی عربشاهی : اولویت ما در گروه آموزش پزشکی، حرکت به سمت انجام فعالیتهای پژوهشی محصول محور است

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱/۲۷ | 
به منظور آشنایی با گروه آموزش پزشکی، گفتگویی با  دکتر کامران سلطانی عربشاهی انجام گرفت.
وی دارای مدرک دکترای پزشکی تخصصی و با رتبه استادی که تا کنون 95 مقاله از ایشان چاپ شده است. همچنین او سابقه 28 سال خدمت درخشان در دانشگاه علوم پزشکی ایران را دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر سلطانی عربشاهی در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی دانشکده به سوالات مطرح شده پاسخ داد.
تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در گروه آموزش پزشکی در حال حاضر، در کلیه مقاطع به تفکیک چند نفر هستند؟
درحال حاضر 13 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد حضوری، 19 نفر دانشجوی PhD و 60 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد مجازی در گروه آموزش پزشکی مشغول به تحصیل هستند.
 
نقاط قوت و ضعف گروه خود را نسبت به سایر دانشگاههای علوم پزشکی مطرح کشور (از لحاظ سابقه، تجهیزات و امکانات، نوآوریها، اختراعات و...) لطفا توضیح دهید.
در خصوص نقاط قوت، باید به جذب اولین دوره دانشجویان دکتری تخصصی آموزش پزشکی اشاره کنم. همچنین داشتن اساتید با علاقه و انگیزه و متخصص و درنهایت، ارتباط و هماهنگی با مرکز مطالعات و توسعه و مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی ازجمله نقاط قوت این گروه است.
درمورد نقاط ضعف هم مواردی نظیر نداشتن امکانات و تجهیزات کافی و فضای لازم برای آموزش دانشجویان از طرفی و کمبود تعداد اساتید گروه از طرف دیگر را میتوان مطرح کرد و البته کمبودData Base  ها و مجلات و کتابهای به روز در گروه.

اهداف و برنامه‌های شما در گروه آموزش پزشکی، در جهت حرکت به سمت دانشگاه‌های هزاره سوم، در 5 سال آینده، چیست؟
اولویت ما در گروه، حرکت به سمت انجام فعالیتهای پژوهشی محصول محور است.

دستاوردهای مهم گروه آموزش پزشکی تاکنون چه بوده است؟
از مهمترین دستاوردهای گروه آموزش پزشکی، آموزش 180 دانشجوی مجازی در این رشته و همچنین فارغ التحصیلی اولین دانشجوی دکتری آموزش پزشکی است. داشتن فرایند برتر و دریافت جوایز آموزشی در همایش آموزش پزشکی و داشتن حداقل 200 مقاله علمی و 50 کتاب آموزشی از دیگر دستاوردهای این گروه است.
 
اگر فعالیت مشترکی با سایر گروههای آموزشی (با ارجحیت ارتباط علوم پایه و بالین) وجود دارد، توضیح داده و در غیر این صورت، در خصوص امکان برقراری این‌گونه فعالیتها و زمینه‌های موجود، شرح مختصری مبذول فرمائید.

در قالب طرح تحول آموزش، این گروه با چند گروه آموزشی علوم پایه طرح های تحقیقاتی مشترک اجرا کرده و امکان اجرای آن نیز همچنان فراهم است.
 
درخصوص امکانات گروه در زمینه درآمدزایی، چه پتانسیل‌هایی وجود دارد و چه اقداماتی تا کنون انجام شده است؟
 موارد مختلفی در خصوص درآمدزایی در گروه وجود دارد ازجمله، برگزاری دوره های آموزشی مجازی برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی، دوره های کوتاه مدت حضوری و مجازی، ارائه مشاوره های آموزشی و تحقیقاتی، تهیه و تدوین بازیهای آموزشی و اپلیکیشن های آموزشی تلفن همراه، تهیه و تدوین و بازنگری و ارزشیابی برنامه های درسی و تحلیل و آنالیز و استاندارد سازی آزمون های کتبی و شفاهی که برخی موارد تا کنون انجام شده و برخی نیز نیاز به پیگیری دارد.
 
در راستای ارتقاء وضعیت رفتار حرفه‌ای (Professionalism)، چه فعالیت‌هایی در گروه شما تا کنون صورت گرفته، در حال حاضر وضعیت به چه صورت است و چه برنامه‌هایی برای آینده دارید؟

تاکنون چندین مطالعه فردی در این زمینه صورت گرفته و همچنین سوق دادن پایان نامه های دانشجویی در راستای رفتار حرفه ای و در نهایت تهیه مقاله در این خصوص.

 لطفا افراد شاخص و پیشکسوت گروه آموزش پزشکی (از لحاظ اخلاقی، علمی و...)، که در حال حاضر مشغول به کار بوده و یا باز نشسته شده‌اند، را نام ببرید.
از افراد فرهیخته گروه میتوان از اساتیدی چون، دکتر حمیدالله بهادر (بازنشسته)، دکتر زینب بیابانگردی (بازنشسته)، خانم ربابه شکرآبی (بازنشسته) و آقای حسین سلمانزاده (بازنشسته) یاد کرد.

لطفا یک پیام آموزشی برای عموم مخاطبان در حوزه آموزش پزشکی ارائه کنید.
با یادگیری اصول آموزش پزشکی می توانید کیفیت آموزش خود را در بالین و علوم پایه ارتقا دهید.

پیام شما برای دانشجویانی که تازه وارد این رشته شده‌اند و یا قصد وارد شدن به این رشته را دارند، چیست؟
با یادگیری هر چه بهتر این رشته، در ارتقا و توانمندی جایگاه خود و آموزش دانشگاه بکوشید.
 


 

دفعات مشاهده: 208 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر