دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

معاون درمان

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱ | 

معاون درمان

AWT IMAGE

نام ونام خانوادگی مسئول: دکتر رضا پایدار

مدرک تحصیلی:متخصص جراحی عمومی

سوابق مدیریتی:

  • رئیس مرکز بهداشتی درمانی زاغه (استان لرستان )
  • رئیس مرکز بهداشت شهرستان دلفان (استان لرستان )
  • رئیس بخش اورژانس بیمارستان فیروزآبادی
  • رئیس بخش جراحی بیمارستان فیروزآبادی
  • رئیس بیمارستان شهدای یافت آباد
  • رئیس بیمارستان فیروزآبادی
  • معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1389 تا قبل از انحلال دانشگاه
  • قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • رئیس بخش جراحی اورژانس بیمارستان میلاد
  • رئیس پلی کلینک و پاراکلنیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان میلاد
  • معاون اداری مالی بیمارستان میلاد
  • عضو هیئت مدیره درمانگاههای فرهنگیان تهران
  • معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از سال 1392

لوح سپاس دکتر پایدار از مجلس شورای اسلامی

ایمیل سازمانی:Pidar.r@iums.ac.ir

تلفن تماس:66702483

محل استقرار:معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی ایران - اتاق شماره406

دورنما/ چشم انداز(Vision):

پیشرو در تامین سلامت مردم و اطمینان از دستیابی مشتریان و گروه­های ذینفع در داخل و خارج کشور، به خدمات هر چه بهتر، خوشنام در نزد گیرندگان خدمت در محیطی سرشار از آرامش.

بیانیه رسالت(Mission):

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران مسئول مدیریت تامین،تسهیل، حفظ و ارتقاء سلامت و ارائه خدمات درمانی عادلانه به کل مناطق تحت پوشش شهرتهران (مناطق 2-5-6-9-18-21-22) و شهرستانهای رباط کریم،شهریار،قدس،ملارد،بهارستان می­باشد. اعتقاد ما بر آن است که می توانیم همواره با اتکال به خداوند متعال وتوجه به اصول اخلاقی وبهره گیری از خلاقیت­ها ونوآوری­های پرسنل درارتقاء کمی وکیفی خدمات موفق باشیم و سبب افزایش رضایتمندی مشتریان خود شویم.

هدف کلی:

مدیریت تامین،تسهیل، حفظ و ارتقاءکمی وکیفی خدمات سلامت به جامعه تحت پوشش

اهداف اختصاصی:

معاونت درمان در راستای مدیریت ارائه خدمات درمانی در مناطق تحت پوشش و به منظور ارتقای کیفیت خدمات با استفاده از الگوی­های استاندارد بهبود کیفیت، یکپارچگی در سیاستگذاری، برنامه ریزی، ارزشیابی، نظارت و تخصیص منابع عمومی، و کاهش سهم مردم از هزینه­های سلامت، اهداف ذیل را دنبال می­کند.

  • بهره مندی آحاد جامعه از خدمات و مراقبت های درمانی با کیفیت ، ایمن ، اثربخش ، کارا ، به موقع ، مبتنی بر شواهد مدیریتی نظام سلامت
  • تامین مالی عادلانه و پایدار هزینه های خدمات و مراقبت­های سلامت،
  • حفاظت مالی مردم در برابر هزینه­های سلامت منطبق بر قوانین جاری کشور،
  • ارتقای مسئولیت­پذیری و پاسخگویی نظام ارائه خدمات و افزایش سطح رضایت گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات
  • ارتقاء مستمر کیفیت در برنامه­ریزی، هماهنگی و نظارت درارائه خدمات درمانی،
  • ارتقای مستمر توانمندی روسا، مدیران و کارکنان با استفاده بهینه از منابع موجود،
  • توسعه نظام جامع مدیریت آمار، اطلاعات و ارتباطات.
  • ظرفیت­سازی و ایجاد بستر مناسب جهت انجام پژوهش­های کاربردی،

اهداف فوق به استناد سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 ، برنامه­های توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور، سند ملی توسعه بهداشت و درمان کشورو سیاست­های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، تدوین گردیده است.

استراتژی­ها:

  • همسو نمودن سیاستها و کارکردهای حوزه درمان منطبق با دستورالعملها و برنامه های نظام سلامت
  • افزایش اثربخشی و کارآیی اقتصادی عملکرد در نظام سلامت دانشگاه
  • تعالی خدمات بالینی مبتنی بر استانداردها و الگوهای مدیریت کیفیت
  • تکریم مراجعین، مشتریان، ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت
  • مدیریت و توانمندسازی منابع
  • احصاء اصلاح و ارتقاء فرآیندهای ارائه خدمات در واحدهای حوزه درمان
  • توسعه و روزآمدی سیستم ثبت، جمع آوری و تحلیل داده ها
  • مدیریت نظام اعتباربخشی و ایجاد ساختار یکپارچه پایش، نظارت و ارزیابی

ویژگی ممتاز ما :

  • وجود مدیران توانا و مطلع
  • دارا بودن نیروی انسانی متعهد و توانمند
  • برخورداری از حمایتهای مسئولین محترم ارشد دانشگاه

ذینفعان:

  • بیماران/همراهان/مراجعین
  • کارکنان( پزشکان،پیراپزشکان و.....)
  • مراکز/شبکه ها /سازمانهای وارگانهای دانشگاهی وغیر دانشگاهی
  • معاونت درمان/سایر معاونتها
  • دانشگاه/ سایر دانشگاه­ها/ نهادها
  • وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
  • سازمان­های بیمه­گر
  • جامعه

محصولات/ خدمات :

  •  هدایتو تعیین خط مشی های کلی جهت مراکز پزشکی و پیراپزشکی تحت پوشش
  • توسعه و بهسازی منابع (مالی ،نیروی انسانی ، فیزیکی ،تجهیزاتی وفناوری های نوین)
  • استانداردسازی و ارتقای کیفی خدمات
  • پاسخگوئی به شکایات و تکریم ارباب رجوع سلامت کارکنان و مراجعین به مراکز تحت پوشش
  • مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی/ ستاد هدایت و ارجاع بیماران
  • تهیه و تجزیه و تحلیل آمار و شاخص­های درمانی و اطلاع رسانی
  • امور نظارت و بازرسی مؤسسات پزشکی و پیراپزشکی
  • امور صدور پروانه­های مؤسسات پزشکی و پیراپزشکی
  • امور مددکاری،مصدومین ترافیکی وبیماریهای خاص
  • اعتبار بخشی مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی
  • امور پرستاری و مامائی
  • امور آزمایشگاه­هاو....

مناطق تحت پوشش:

مؤسسات پزشکی و پیراپزشکی دانشگاهی و غیردانشگاهی واقع در مناطق تحت پوشش در شهرتهران (مناطق 2-5-6-9-18-21-22) و شهرستانهای رباط کریم،شهریار،قدس،ملارد،بهارستان و کلیه مراجعین به مناطق تحت پوشش اشاره شده.

فن­آوری­های پیشرفته:

سایت، اینترنت، اتوماسیون اداری، رایانه،فاکس، تلفن گویا، سیستم پیام کوتاه و.....

اولویت­های اخلاقی ما:

مهمترین منابع ما نیروی انسانی است و مشارکت کلیه مدیران و کارشناسان را در تمامی امور معاونت درمان همواره در اولویت داریم .

ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و مشتری مداری، حفظ کرامت انسانی و صیانت از حقوق بیماران ناشی از فلسفه، باور، ارزش و اولویت های اخلاقی ماست.

رویکرد ما در تعامل با جامعه و محیط پیرامون :

از مسئولیت­های اجتماعی خود هیچگاه صرف نظر نکرده و رعایت حقوق متقابل سایر بخش­های جامعه، جزئی از ارزش­های والای ماست.

توجه ما به کارکنان :

مهمترین و با ارزش­ترین منابع ما نیروی انسانی هستند و توانمند سازی و رضایت آن­ها جهت عملکرد مستقل و اعطاء اختیار کافی در تصمیم گیری­ها جز اهداف اصلی ماست.

فلسفه، ارزش­ها، اعتقادات، باورها :

  • دسترسی عادلانه به خدمات
  • بهره­مندی عادلانه از خدمات
  • پایبندی به اصول و ارزش­ها و کرامت انسانی و حقوق مشتریان
  • پایبندی به اصول علمی و استانداردها
  • ارائه خدمات موثر و کارآمد
  • تمرکز بر سه محور:

                 فرآیند نگری

                مشتری­مداری

                ارتقاء مستمر با هدف افزایش رضایت­مندی ارائه­دهندگان وگیرندگان خدمت


دفعات مشاهده: 508 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر