دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • اخبار
  • گزارش تصویری
  • فیلم و صوت
  • درباره ما
  • کارکنان
  • انتصابات


گزارشات تصویری اخیر
گزارشات تصویری منتخب
آرشیو تصاویر



درباره روابط عمومی
شماره های تماس با ما 02186701
پست الکترونیکیiumspr@iums.ac.ir
آدرس: اتوبان شهید همت بین شیخ فضل ا.. نوری و شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز همایشهای رازی روابط عمومی


تاریخچه
درباره روابط عمومی
شماره های تماس با ما
پست الکترونیکی
آدرس


جایگاه روابط عمومی در میان سازمان ها

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۵/۲۵ | 
 

دنیای امروز دنیای ارتباطات است. در سازمان های دولتی داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار، بزرگترین سرمایه یک سازمان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دوسویه درون سازمانی و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد و این جاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاه های روابط عمومی نمایان می شود. در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامع مدار است، آموزه های علمی ما را به کنکاش و توجه درباره وضعیت چگونگی تعامل و برخوردنمودن با مسایل رهنمون می سازد. بی شک یک سازمان و یا یک اداره نمی تواند خود را جزیره ای بی ارتباط فرض نماید و از تکنولوژی و آورده های آن بی نیاز و با آن بیگانه باشد. روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان مؤثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.
در فضای رقابتی عصرجدید ، خوشنامی، هویت و اعتبار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گسترش خوشنامی سازمان و خنثی سازی شایعات بد علیه سازمان  از وظایف روابط عمومی است. فعالیت های روابط عمومی یک سازمان، اعم از برگزاری سمینار و یا حتی فعالیت های مذهبی می بایست در راستای محقق اقتدار آن سازمان انجام پذیرد.
 
تاریخچه روابط عمومی دانشگاه
در سال 1368 واحد روابط عمومی در حوزه ریاست دانشگاه تشکیل شد . از همان ابتدا ، چاپ بررسی مطبوعات خطاطی پارچه به مناسبتهای مذهبی و غیره -  نصب تراکت و برگزاری سمینارها و کنگره ها آغاز شد .
 
دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود 5.2 در صد از جمعیت کل کشور را تحت پوشش دارد که مخاطبین عام و خاص شامل اساتید، پژوهشگران ، دانشجویان ، کارکنان و مردم و را در بر می گیرد ، نقش روابط عمومی برای اطلاع رسانی و اطلاع یابی بهنگام ، ایجاد بستر تفاهم ، همکاری و اعتماد متقابل ، جلب مشارکت همه جانبه مخاطبان در راستای پیشبرد سیاستها،برنامه ها و اهداف آموزشی ، درمانی ، بهداشتی و خدماتی دانشگاه حائز اهمیت است و این تنها با وجود یک روابط عمومی پویا و منسجم امکان پذیر خواهد بود .
هدف کلی روابط عمومی دانشگاه
  • ارتقائ کیفیت و سرعت و کمیت فعالیتهای جاری و پیش بینی شده روابط عمومی
  • توسعه ارتباطات رسانه ای
  • توسعه ارتباط مردمی و تکریم ارباب رجوع
  • تقویت ارتباطات و همگرایی درون سازمانی و توسعه ارتباطات برون سازمانی
  • گسترش پژوهش و تحلیل محتوا در حوزه روابط عمومی و تقویت مطالعات افکار عمومی
  • تقویت فرهنگ اسلامی و گرامی داشت مناسبت های ملی مذهبی
  • تداوم حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک
  • معرفی به موقع توانمندی ها و دستاوردها در راستای ارتقای جایگاه و منزلت سازمان استراتژیک
  • توسعه و ساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی
  • توسعه و تقویت شبکه روابط عمومی در وزارتخانه و مراکز تابعه
  • فرهنگ سازی و آموزش همگانی سلامت
  • توسعه و بهره مندی از فن آوری های نوین روابط عمومی
  • توسعه منابع و توانمند سازی نیروی انسانی روابط عمومی
 
 در حال حاضر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران در دو دفتر یکی در ساختمان همایشهای رازی و دیگری در ساختمان ستاد مرکزی کنار دفتر ریاست با 7 نفر پرسنل ستادی و 70 نفر از مسئولین روابط عمومی واحدهای تحت پوشش دانشگاه وظایف محوله را انجام می دهد .
 
 

دفعات مشاهده: 248 بار   |   دفعات چاپ: 18 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر